Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

360°Challenge - tak trochu jiná výzva

Když jsem loni na Universal Runu potkala Nikolu Bartákovou, netušila jsem, jak moc osudové setkání to bude. Nejen, že jsme se skoro na místě dohodly na uspořádání společného závodu, ale my ho opravdu včera uskutečnily! A jak jsem tentokrát viděla vlastní závod z pohledu pořadatele?

Vymyslet si vlastní závod je jedna věc, ale dotáhnout všechno do konce je věc druhá. Ono totiž přesvědčovat partnery o závodu, o kterém ještě nikdo neví, není zrovna jednoduché. Já osobně vsázela na dobré jméno Nikči. Brala jsem jej jako brand a záruku kvality. Po tom, co jsem s dalším kamarádem naprosto bravurně zvládla s nulovým rozpočtem uspořádat Spartan Kids Winter Race v Kladně, nepochybovala jsem o tom, že i tohle se podaří. Ano, je pravdou, že děti s vámi nediskutují, nestěžují si, že na překážkách stály moc dlouho, případně neřeší zázemí. To vše je učíme až my svým příkladem.

Ale my si prostě sedly a řekly si, co od závodu čekáme - závod, na který lidi jen tak nezapomenou. Nechtěly jsme konkurovat Spartan Racu, který mimochodem Nikča v Čechách zpopularizovala, ani nijak konkurovat dalším běžeckým závodům. Chtěly jsme závod pro lidi, kteří si chtějí vyzkoušet svou fyzickou, ale hlavní morální sílu. A věřte mi, že ta morální byla včera opravdu třeba!

Vymýšlet cviky byla docela sranda. Obzvlášť humusáci nás potěšily. Vymyslely jsme virál, který opravdu projel celou Českou republikou. Akorát nás zradili fanoušci, když nás zapomněli označovat. Ale i takový může virál být. Nepředvídatelný!

Šlo se dál a termín se blížil. Počítaly jsme se všemi variantami. Přes nedostatek účastníků až po deštivé počasí, které městské slečinky dámského i mužského rodu mohlo odradit od účasti. Čím víc se termín blížil, tím víc jsme registrovali žádosti o přeprodej lístků, ať už z jakýchkoliv důvodů.

A pak to přišlo. Sobota 11.4.2015. V 6 hodin jsme spolu s dobrovolníky byli nastoupeni v Riegrových sadech, značili trasu, čekali na partnery a prostě stavěli celé zázemí. Všichni byli nadšení, jen místním pejskařům jsme se nějak nezamlouvali. Na jejich území jsme si totiž dovolili postavit překážku ala ostnatý drát. No, nedovedete si představit, jak moc tito tolerantní lidé jsou netolerantní. Vyhrožovali nám policií, udáním všude možně a tak se kamarád naštval a na otázku jak dlouho to tam bude zcela vážně odpověděl, že je to závod na 14 dní. Já smíchy čůrala do kalhotek a zároveň se bála o naše životy. Strhla se opravdu šílená hysterie. Pejskaři sháněli organizátora a dožadovali se okamžité nápravy. Jako správná parťačka jsem je poslala za Nikolou. K ní jsem zpátky dorazila právě ve chvíli, kdy oněm dámám vysvětlovala, že závod opravdu nebude trvat 14 dní, ale jen dnes.

V 11 hodin vše odstartovalo. Moje původní představa byla, že se na stanoviště půjdu podívat, ale dostala jsem se jen k poslednímu stanovišti, kde si závodníci užívali právě ty humusáky. Naprosto jedinečně je tam povzbuzoval můj parťák z asociace OCRA CZ Martin a jak on sám podotkl: "Zase mě všichni milovali!" Já sama jsem hlášky typu "i moje babička by to zaběhla o berlích líp" zkoušela v prvním kole u cílové rovinky žabáků, ale když jsem viděla výrazy ve tvářích borců, dělala jsem, že tam nejsem a že vlastně s tím závodem nemám nic společného. Jestli jsem se před závodem bála, aby se to účastníkům nezdálo jednoduché, při pohledu na ně, jsem nepochybovala, že závod je vážně na krev. Jednu holčinu jsem v cíli i dokonce sama prosila, aby to nevzdala.

Ve 13 hodin odstartovala dětská část závodu, kde jsem měla své želízko v ohni Viktorku. Ta naprosto skvěle vyběhla a vypadalo to, že doběhne mezi prvními. Jenže jí začalo píchat v boku a zklamání ze ztráty náskoku se podepsalo na jejím dalším výkonu. Moje přesvědčování, že na ní budu pyšná, i kdyby doběhla poslední, nemělo žádný výsledek a já pomalu ale jistě přecházela do stavu naštvanosti. Nějak to doběhla, ale já stále přemýšlela, pro koho to všechno dělám.

Ale přišel jiný silný okamžik, který mi pomohl na všechno zapomenout. A to bylo proběhnutí cílem Míšou Tereskou. Chlapečkem, který prodělal mozkovou obrnu a pro kterého byl hlavně dělán doprovodný charitativní program. Když totiž Míša spolu s tatínkem válčili na rovince žabáků a pak si to spolu "sprintík" do konce, bylo mi jasné, že vítězem je tady někdo úplně jiný než ten první.

Takže podtrženo sečteno: organizovat závod je o dost náročnější než příprava na něj. Je to o toleranci, o souznění a emocionální vyspělosti organizátorů nehledě na ego. A hlavně o odpovědnosti: odpovědnost k lidem, kteří si závod zaplatili a přišli si ho užít. Tak snad se nám tohle všechno povedlo.

Článek vychází za podpory blogu idnes.cz.

Autor: Veronika Šimáčková | neděle 12.4.2015 21:40 | karma článku: 11,46 | přečteno: 379x
  • Další články autora

Veronika Šimáčková

Letní výzva pro srdcaře 2016 - konec a šmitec

Je to neuvěřitelné, ale je to za námi. Touto sobotou jsme na Ladronce oficiálně uzavřeli Letní výzvu pro srdcaře 2016, tedy 2 měsíce běhání pro dobrou věc. A teď už nás čekají pouze neoficiální akce, ale i tak velmi příjemné.

16.9.2016 v 0:00 | Karma: 11,85 | Přečteno: 289x | Diskuse| Sport

Veronika Šimáčková

Běhání má smysl

Již druhým měsícem a letos i druhým rokem běháme pro dobrou věc. Radost z rostoucího čísla pomáhajících běžců střídá smutek nad kilometry, které ještě chybí. Ale včera jsem měla radost, která výzvě dává nový smysl.

4.8.2016 v 10:14 | Karma: 16,13 | Přečteno: 538x | Diskuse| Letní běh

Veronika Šimáčková

Jak jsem šla prosit hokejového boha Jardu Jágra o pomoc

Taky občas míváte ty hloupé nápady, které i přes to, že předem víte, že jsou pěkná blbost, uskutečníte je? A tak jsem se vydala prosit hlavu české hokejové rodiny Jardu Jágra o mediální pomoc s Letní výzvou pro srdcaře.

19.7.2016 v 8:40 | Karma: 25,44 | Přečteno: 4934x | Diskuse| Letní běh

Veronika Šimáčková

Běh naděje

Běhat závody na čas je jedna věc. Ale běžet si ho pro zábavu je úplně jiný level a možná mě chvíli bude bavit mnohem víc.

11.7.2016 v 0:00 | Karma: 9,84 | Přečteno: 117x | Diskuse| Sport

Veronika Šimáčková

Motivace? Stále je, ale jiná.

Když jsem loni v říjnu skončila v půlce startovní listiny na MS ve Spartan Race, věděla jsem, že další cíl bude maraton. Jenže v květnu jsem doběhla svůj první maraton a já nevím, co bych komu měla dál dokazovat.

15.6.2016 v 9:00 | Karma: 20,53 | Přečteno: 712x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejdřív spor o Green Deal. Sliby politiků pak převrátila umělá inteligence

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno 

Tématu Green Dealu a jeho možné revize se věnovali kandidáti pro volby do Evropského parlamentu v...

Velitelé jsou svině, moji rotu zničili. Ukrajinci hasí průlom v Donbasu

26. dubna 2024  14:54

Premium Zatímco Rusové rozšiřují průnik kolem strategicky položeného městečka Očeretyne, Ukrajinci řeší,...

USA a Čína musí být partnery, řekl Si. Blinken mu vyčetl podporu Ruska

26. dubna 2024  13:10,  aktualizováno  13:45

Ve vztazích mezi Čínou a Spojenými státy zůstává mnoho problémů. Musí ale být spíše partnery než...

KOMENTÁŘ: Byrokracie s vízy? Přitvrdíme. Jak Česko zařízlo studenty z ciziny

26. dubna 2024

Premium Nenápadná úřední klička zásadně zkomplikovala život zahraničních studentů v Česku. Stát ještě...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 34
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 850x
Jsem 100% extremista a řídím se heslem "všechno nebo nic" Takže i tímto heslem se řídím, když běhám. Nedokážu běhat jen tak někde v lese, ale musím vědět kolik a za jak dlouho a hlavně, o kolik jsem byla rychlejší než někdo jiný! <3 Více o mém běhání a mých aktivitách najdete na: https://www.facebook.com/jedenmesicbezce http://jedenmesicbezce.cz/, https://www.facebook.com/spartankidskladno

Seznam rubrik