Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Když je práce moc a běh jde stranou...

Spousta z vás si všimla, že prosinec je pro mně dost omezující, co se projektu Jeden měsíc týče. A i když se snažím neomezovat s běháním. tak blog je teď trošku okrajový. Což neznamená, že témat na psaní by bylo málo. Naopak. Ale o dnešní zážitek se s vámi musím prostě podělit a celý den se na to moc těším. Možná si ze začátku při čtení dnešního blogu řeknete, proč to sem vůbec píšu, ale všechno se dozvíte.

V rámci své profese se setkávám se spoustou lidí a už jsem si i zvykla, že úspěchy slavím spíš u mnohem starší generace. :-) Ale pozvání od pana magistra Karla Stehna bylo v něčem výjimečné už od začátku. Pan Stehno je 81-letý pán s velmi bohatou historií. V 70 letech byl komunisty vyhozen ze zaměstnání a místo, aby s rodinou zůstal na Novém Zélandu, vrátil se zpátky do republiky, kde asi neměl zrovna na růžích ustláno. Později se ke své profesi vrátil a díky tomu měl možnost se osobně, mimo jiné, setkat se všemi našimi postkomunistickými prezidenty.

Všechna jeho vyprávění byla opravdu zajímavá a v podobných chvílích si člověk uvědomí, jak moc málo má odžito a jak moc málo toho ví a zná.

Poslouchala jsem jej s otevřenou pusou a hltala každé jeho slovo. Ale pak přišlo něco, co jsem nečekala.

Pan Stehno, aniž by to tušil, vytáhl jednu ze svých vzpomínek. Obálku s fotografiemi. Obálku vzpomínek na Barmu, kde se setkal se samotným Emilem Zátopkem. (Už víte, kam jsem celou dobu mířila?) Víte, možná vám to přijde jako blbost, ale pro mně vidět fotografie, které on sám pořídil a zatím je viděla jen hrstka lidí, byla neskutečná čest. Fotografie jsou totiž připraveny k předání paní Daně Zátopkové, která by je měla použít do své knihy pamětí na svého muže. Opravdu nelžu, když vám řeknu, že mi v té chvíli projížděla husí kůže po celém těle.

 

Fotografie jsou z Barmy a pan Stehno mi k nim přidal i historku bez konce, kdy se s legendárním panem Zátopkem a jeho neméně slavnou ženou, setkal při večeři a pan Zátopek vytáhl několik stroužků česneku, které prý nosil všude s sebou a všude je k nelibosti své ženy jedl.

Takže moji Běhounci, užijte si tyhle fotografie, protože jsem je ofotila pouze pro vás!

Poznámka: nejdou mi uploadovat všechny fotografie. Takže pokud byste chtěli vidět všechny, zajděte na stránku Jeden měsíc běžce. cézet :-)

 

 

 

Autor: Veronika Šimáčková | středa 17.12.2014 0:02 | karma článku: 6,51 | přečteno: 251x
  • Další články autora

Veronika Šimáčková

Letní výzva pro srdcaře 2016 - konec a šmitec

Je to neuvěřitelné, ale je to za námi. Touto sobotou jsme na Ladronce oficiálně uzavřeli Letní výzvu pro srdcaře 2016, tedy 2 měsíce běhání pro dobrou věc. A teď už nás čekají pouze neoficiální akce, ale i tak velmi příjemné.

16.9.2016 v 0:00 | Karma: 11,85 | Přečteno: 289x | Diskuse| Sport

Veronika Šimáčková

Běhání má smysl

Již druhým měsícem a letos i druhým rokem běháme pro dobrou věc. Radost z rostoucího čísla pomáhajících běžců střídá smutek nad kilometry, které ještě chybí. Ale včera jsem měla radost, která výzvě dává nový smysl.

4.8.2016 v 10:14 | Karma: 16,13 | Přečteno: 538x | Diskuse| Letní běh

Veronika Šimáčková

Jak jsem šla prosit hokejového boha Jardu Jágra o pomoc

Taky občas míváte ty hloupé nápady, které i přes to, že předem víte, že jsou pěkná blbost, uskutečníte je? A tak jsem se vydala prosit hlavu české hokejové rodiny Jardu Jágra o mediální pomoc s Letní výzvou pro srdcaře.

19.7.2016 v 8:40 | Karma: 25,44 | Přečteno: 4934x | Diskuse| Letní běh

Veronika Šimáčková

Běh naděje

Běhat závody na čas je jedna věc. Ale běžet si ho pro zábavu je úplně jiný level a možná mě chvíli bude bavit mnohem víc.

11.7.2016 v 0:00 | Karma: 9,84 | Přečteno: 117x | Diskuse| Sport

Veronika Šimáčková

Motivace? Stále je, ale jiná.

Když jsem loni v říjnu skončila v půlce startovní listiny na MS ve Spartan Race, věděla jsem, že další cíl bude maraton. Jenže v květnu jsem doběhla svůj první maraton a já nevím, co bych komu měla dál dokazovat.

15.6.2016 v 9:00 | Karma: 20,53 | Přečteno: 712x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Světlušky mění válčení ve městech. Nové drony snížily počet padlých Izraelců

26. dubna 2024

Premium Jen několik decimetrů velký přístroj může znamenat revoluci městské války: minivrtulník, který...

Dva ruští vojáci se doznali k trojnásobné vraždě na Ukrajině

25. dubna 2024  23:07

V okupované části Chersonské oblasti na jihovýchodu Ukrajiny zadrželi dva ruské vojáky, kteří se...

Architektonickou cenu EU získal univerzitní pavilon, blízko byla i ostravská galerie

25. dubna 2024  21:23

Studijní pavilon Technické univerzity v německém Braunschweigu se stal vítězem prestižní...

  • Počet článků 34
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 850x
Jsem 100% extremista a řídím se heslem "všechno nebo nic" Takže i tímto heslem se řídím, když běhám. Nedokážu běhat jen tak někde v lese, ale musím vědět kolik a za jak dlouho a hlavně, o kolik jsem byla rychlejší než někdo jiný! <3 Více o mém běhání a mých aktivitách najdete na: https://www.facebook.com/jedenmesicbezce http://jedenmesicbezce.cz/, https://www.facebook.com/spartankidskladno

Seznam rubrik