Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Konec výmluv v Čechách

Každý to znáte. Ráno vstanete a už myslíte na to, jak vyběhnete. Jenže přímo úměrně s přibývajícími hodinami, ubývá i naše motivace a naše ranní odhodlání. Hledáme aspoň jednu "pořádnou" výmluvu, proč nevyběhnout. Jenže jsou mezi námi i lidé, kteří jsou naopak vděční, že mohou vyběhnout i dnes. A mezi tyhle lidi patří má kamarádka Eliška.

Když jsem Elišku poznala letos v květnu v rámci týmového běhu Vltava Run, vůbec by mě nenapadlo, co má za sebou a hlavně, co chce mít ještě před sebou. Až teprve v předvečer závodu, kdy probíhal lehčí teambuilding, jsem jedním uchem zaslechla něco o nemoci a operaci mozku. Nicméně vzhledem k tomu, že Eliška vůbec nemocně nevypadala, jsem to brala jako starou záležitost a dál se o to nezajímala. Jak moc jsem se ohledně jejího stavu mýlila, jsem se dozvěděla až teprve nedávno.

Ale začněme od začátku. Elišce je 38 let a je sportovec tělem i duší . Celý život hrála fotbal a později přidala i vysokohorskou turistiku. Jenže, co čert nechtěl, před dvěma lety jí, díky jejímu kolapsu, doktoři diagnostikovali herpetickou encefalitidu. Vzhledem k závažnosti stavu, ve kterém v tu chvíli byla, došlo k okamžité operaci, kde šance na přežití byla 50 na 50. Elišce byla odstraněna část mozkové hmoty, což zapříčinilo i ztrátu paměti.

Možná si někdy řeknete, že některé věci je lepší si nepamatovat, ale když mi Eliška vyprávěla, že po operaci nepoznávala spoluhráčky, se kterými strávila podstatnou část života, bylo mi opravdu ouzko. Hrozně mi bylo a vlastně ještě pořád je, když mi řekla, že se s naší společnou kamarádkou Radkou, zná ASI hodně let. Ale zrovna "vzpomenout si na vzpomínky" byl jeden z motorů, co jí hnal k tomu, aby se vzchopila.

Nicméně po operaci se Eliška k překvapení všech, včetně lékařů, probudila velice brzy. To značilo, že se s následky popere líp než kdokoliv jiný. Za 3 dny už vstávala z lůžka a vůbec nechápala, proč by měla i nadále ležet. Vždyť jí bylo přeci fajn. Dokonce chtěla chodit tak moc, že ji museli k lůžku připoutat.

Eliška se uzdravovala docela rychle, ale samozřejmě k fotbalu se už vrátit nesměla. Nicméně sport jako takový jí nikdo nezakázal. A tak právě s Radkou, která jí byla obrovskou oporou, hledaly nějakou alternativu. Tou se stal právě běh, i když doktoři samozřejmě kroutili hlavou.

Radka mi jednou vyprávěla, že obě doma běhaly na pásech a říkaly tomu, že společně běhají.

Jenže Eliška zvyklá celý život sportovat a soupeřit nechtěla "jen běhat". Chtěla pro něco žít. A jak sama říká, když už nemá vzpomínky na dobu před operací, chce mít aspoň zážitky z doby "po". Tak se jednoho dne s Radkou dohodly, že sestaví tým a poběží závod Vltava Run. Ze začátku to asi vypadalo jako nesmysl, i vzhledem k Eliščinu zdravotnímu stavu, ale když běháte doslova o život, tak přestáváte koukat nalevo i napravo a na nějaké výmluvy nezbývá čas.

Eliška začala běhat nejdřív kratší závody, pak delší a pak prostě začala běhat rychleji. A tak jsme se v květnu poznaly - 2 roky po její operaci. Již několikrát jsem o tom závodě psala, jak moc je náročný pro zdravého člověka, natož pro někoho s takovou zdravotní historií. Ale ona to zvládla. A co víc, za 3 měsíce běžela podobný závod znovu.

Nicméně nic není tak růžové a Eliška se teď srovnává s komplikacemi, které ji nastaly v září, po dvou letech relativně spokojeného života.

Ale ani to jí nebrzdí. Její plány jsou stále smělé a o běhu říká: "Je pro mně naprosto nesrovnatelný pocit, když jsem vybíhala před nemocí a po ní. Dnes si běh víc užívám, běhám pro radost a jsem vděčná, když doběhnu domů celá a hlavně v pořádku. Není to klišé, když napíšu, že si dnes vážím všeho mnohem víc a jsem vděčná za každý nový zážitek, který si pamatuju. Fotky, které mám, jsou totiž to jediné, co mi z mé minulosti zbylo. A kam směřuji nyní? Mým cílem je dostat se znovu do formy, abych se příští rok mohla se svým týmem opět vrátit na start Vltava Runu, a abych se někdy mohla podívat na Mont Blanc, jehož vrchol mi o pár metrů utekl.

A vám všem přeji, ať vám běhání dělá radost stejně, jako mě žene kupředu a všem vzkazuji, že výmluvy jsou pouze jen ve vaší hlavě!"

Za mně bych chtěla pouze dodat, že Eliška je pro mě obrovský bojovník a vzor toho, že když se chce, všechno jde. Nechci vám tady říkat, že nemáte právo na to být líní, nebo si prostě užít v klidu odpočinku, jen jsem chtěla, abyste se zamysleli sami nad sebou, až budete lidem kolem sebe zase tvrdit: "ONO TO NEJDE!"

 

 

 

Autor: Veronika Šimáčková | úterý 25.11.2014 22:57 | karma článku: 8,81 | přečteno: 395x
  • Další články autora

Veronika Šimáčková

Letní výzva pro srdcaře 2016 - konec a šmitec

Je to neuvěřitelné, ale je to za námi. Touto sobotou jsme na Ladronce oficiálně uzavřeli Letní výzvu pro srdcaře 2016, tedy 2 měsíce běhání pro dobrou věc. A teď už nás čekají pouze neoficiální akce, ale i tak velmi příjemné.

16.9.2016 v 0:00 | Karma: 11,85 | Přečteno: 289x | Diskuse| Sport

Veronika Šimáčková

Běhání má smysl

Již druhým měsícem a letos i druhým rokem běháme pro dobrou věc. Radost z rostoucího čísla pomáhajících běžců střídá smutek nad kilometry, které ještě chybí. Ale včera jsem měla radost, která výzvě dává nový smysl.

4.8.2016 v 10:14 | Karma: 16,13 | Přečteno: 538x | Diskuse| Letní běh

Veronika Šimáčková

Jak jsem šla prosit hokejového boha Jardu Jágra o pomoc

Taky občas míváte ty hloupé nápady, které i přes to, že předem víte, že jsou pěkná blbost, uskutečníte je? A tak jsem se vydala prosit hlavu české hokejové rodiny Jardu Jágra o mediální pomoc s Letní výzvou pro srdcaře.

19.7.2016 v 8:40 | Karma: 25,44 | Přečteno: 4934x | Diskuse| Letní běh

Veronika Šimáčková

Běh naděje

Běhat závody na čas je jedna věc. Ale běžet si ho pro zábavu je úplně jiný level a možná mě chvíli bude bavit mnohem víc.

11.7.2016 v 0:00 | Karma: 9,84 | Přečteno: 117x | Diskuse| Sport

Veronika Šimáčková

Motivace? Stále je, ale jiná.

Když jsem loni v říjnu skončila v půlce startovní listiny na MS ve Spartan Race, věděla jsem, že další cíl bude maraton. Jenže v květnu jsem doběhla svůj první maraton a já nevím, co bych komu měla dál dokazovat.

15.6.2016 v 9:00 | Karma: 20,53 | Přečteno: 712x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Ženu soudí za sex se psem i zneužívání syna a vnuka. Byla to terapie, hájí se

15. dubna 2024  12:28,  aktualizováno  13:33

U Krajského soudu v Ústí nad Labem začalo projednávání případu dlouhodobého sexuálního zneužívání,...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Exposlanec ODS Šťastný, lékař bývalého prezidenta, se pokouší za ANO o návrat

23. dubna 2024  12:26,  aktualizováno  12:52

Pražské ANO ve středu rozhodne, zda zkusí vrátit do nejvyšších pater politiky Borise Šťastného,...

Začaly vypovídat poškozené. Vyslechnout si je Cimický k soudu nepřišel

23. dubna 2024  11:02,  aktualizováno  12:47

V případu psychiatra Jana Cimického, který čelí obžalobě z několika znásilnění a desítek případů...

Jste pryč, když jiní umírají? Ukrajinci v branném věku přišli o konzulární služby

23. dubna 2024  12:37

Ukrajina přestala poskytovat konzulární služby ukrajinským občanům v branném věku, kteří pobývají v...

Bezdůvodně napadl děti na zastávce a v tramvaji. Agresora policie dopadla záhy

23. dubna 2024  12:16

Napadení dvou skupin dětí krátce po sobě šetřili v polovině dubna policisté v Praze Řepích. Nejprve...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 34
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 850x
Jsem 100% extremista a řídím se heslem "všechno nebo nic" Takže i tímto heslem se řídím, když běhám. Nedokážu běhat jen tak někde v lese, ale musím vědět kolik a za jak dlouho a hlavně, o kolik jsem byla rychlejší než někdo jiný! <3 Více o mém běhání a mých aktivitách najdete na: https://www.facebook.com/jedenmesicbezce http://jedenmesicbezce.cz/, https://www.facebook.com/spartankidskladno

Seznam rubrik