Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Trénink na příštích pár týdnů

Každý máme své ambice, každý máme vlastní důvod, který nás žene stále výš. Tento rok jsem si chtěla splnit jeden jediný běžecký cíl a to získat trifektu v závodech Spartan Race. Tu mám, a co tedy dál?

Když jsem si doběhla pro druhou medaili z těch potřebných tří, byla jsem trochu demotivovaná a říkala si, že se Spartanem po trifektě končím. Ale nějak mě to od té doby přešlo a příští rok si pro ní běžím znovu a samozřejmě se chci zlepšit. Chci tedy budovat sílu a zároveň i rychlost. A taky budu potřebovat vytrvalost. Jak jsem již psala někde na fb, zatím to vypadá, že loňský závod Vltava Run místo ve 12ti, poběžíme v roce 2015 pouze v 6ti. No, potěš...


Co k tomu dle mého lajckého pohledu budu potřebovat?

  • Asi pár kilo shodit. :-) Ne, moc, ale bohužel zrovna u běhu je každé kilo navíc znát. Koukněte na vychrtlé běžce: když je na to upozorníte, tak vám odpoví, že oni nejsou vychrtlí, ale běžci. :-) 
  • Trochu posilování. Komu by se posilování nehodilo. K hubnutí patří i zpevňování, tvarování a samozřejmě získávání síly.Nicméně základem budou různé kruhové tréninky a vyrovnávací cvičení. Má záda si to určitě zaslouží. A samozřejmě burpeeeessss :-D
  • Běžecký plán - rozeberu níže.
  • Regenerace - tento rok, tedy podzim a následující zimu před novou běžeckou sezonou, jsem si řekla, že se už konečně zaměřím i na regeneraci. Takže k masážím přidám i saunu, a třeba i nějaký bazén. I když tu zimu v něm snáším se vším odporem :D

Jak si tedy v tuto chvíli svůj běžecký plán představuju? Rozdělím si týdenní trénink do tří částí. 

  • Kopce - Nejsou zrovna mou doménou, ale dají se natrénovat. Díky tréninku v nich jsem až nad očekávání dala Spartan Race Super na Klínovci, který byl fakt maso a kdo se po něm týden nebudil hrůzou, asi běžel jinou trasu. Odnesly to přední strany stehen a já se týden nemohla ohnout ani pro hrnec a má kamarádka masérka nevěřila. Ale předběhla jsem spoustu jiných bojovníků, což mi dodalo sílu do ostatních závodů. 
  • Intervaly - Intervaly mně naprosto odrovnávají. Dostávám se mimo komfortní zónu a opravdu mě nebaví. Když je jedu, připadám si jako začátečník a strašně se stydím před ostatními. Červenám, funím, prostě ke krásce z reklamy na běh mám hodně daleko. 
  • Dlouhé trasy - tak ty mě zase naopak baví a musím říct, že v tomhle všem jsou asi mojí doménou. V tuto chvíli se neporovnávám s jinými vytrvalci, ale pro mně je to asi to nejlepší, co v běhu umím. Na "provozní teplotu" se dostávám tak kolem 30 minuty. Kolem této chvíle jsem schopná nastavit si správné tempo a držet ho bez větších výkyvů. Jen je prostě ještě o něco prodloužím.

Podtrženo sečteno: nevím, jestli ten plán je ideální. Nicméně mě už jednou pomohl a tak to zkusím znovu a příští rok se uvidí, jestli byl správný. Pokud tu mám nějaké čtenáře z řad odborníků, budu jedině ráda, pokud se k tomu vyjádří. Své názory samozřejmě můžete sdílet i vy ostatní. Třeba přijdete s něčím, co mě vůbec nenapadlo.

 

 

Autor: Veronika Šimáčková | úterý 28.10.2014 14:26 | karma článku: 5,80 | přečteno: 437x
  • Další články autora

Veronika Šimáčková

Letní výzva pro srdcaře 2016 - konec a šmitec

Je to neuvěřitelné, ale je to za námi. Touto sobotou jsme na Ladronce oficiálně uzavřeli Letní výzvu pro srdcaře 2016, tedy 2 měsíce běhání pro dobrou věc. A teď už nás čekají pouze neoficiální akce, ale i tak velmi příjemné.

16.9.2016 v 0:00 | Karma: 11,85 | Přečteno: 289x | Diskuse| Sport

Veronika Šimáčková

Běhání má smysl

Již druhým měsícem a letos i druhým rokem běháme pro dobrou věc. Radost z rostoucího čísla pomáhajících běžců střídá smutek nad kilometry, které ještě chybí. Ale včera jsem měla radost, která výzvě dává nový smysl.

4.8.2016 v 10:14 | Karma: 16,13 | Přečteno: 538x | Diskuse| Letní běh

Veronika Šimáčková

Jak jsem šla prosit hokejového boha Jardu Jágra o pomoc

Taky občas míváte ty hloupé nápady, které i přes to, že předem víte, že jsou pěkná blbost, uskutečníte je? A tak jsem se vydala prosit hlavu české hokejové rodiny Jardu Jágra o mediální pomoc s Letní výzvou pro srdcaře.

19.7.2016 v 8:40 | Karma: 25,44 | Přečteno: 4934x | Diskuse| Letní běh

Veronika Šimáčková

Běh naděje

Běhat závody na čas je jedna věc. Ale běžet si ho pro zábavu je úplně jiný level a možná mě chvíli bude bavit mnohem víc.

11.7.2016 v 0:00 | Karma: 9,84 | Přečteno: 117x | Diskuse| Sport

Veronika Šimáčková

Motivace? Stále je, ale jiná.

Když jsem loni v říjnu skončila v půlce startovní listiny na MS ve Spartan Race, věděla jsem, že další cíl bude maraton. Jenže v květnu jsem doběhla svůj první maraton a já nevím, co bych komu měla dál dokazovat.

15.6.2016 v 9:00 | Karma: 20,53 | Přečteno: 712x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

  • Počet článků 34
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 850x
Jsem 100% extremista a řídím se heslem "všechno nebo nic" Takže i tímto heslem se řídím, když běhám. Nedokážu běhat jen tak někde v lese, ale musím vědět kolik a za jak dlouho a hlavně, o kolik jsem byla rychlejší než někdo jiný! <3 Více o mém běhání a mých aktivitách najdete na: https://www.facebook.com/jedenmesicbezce http://jedenmesicbezce.cz/, https://www.facebook.com/spartankidskladno

Seznam rubrik