Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Ambice rodičů aneb kam až jsme schopni s našimi dětmi zajít?

Věřím, že mezi námi je spousta rodičů, kteří své děti nenechávají válet u televize, počítačů, tabletů a dalších technických vymožeností, a kteří své děti v dobré víře vedou ke sportu. Ale kde je ta hranice toho, kde je sport ještě baví, kde je jen popostrkujeme k pevné vůli a kde si už plníme své vlastní sny?

Nebudu tady vůbec chodit kolem horké kaše, ale vše vysvětlím na svém příkladu. Mám 8 letou dcerku, která do letošního září hrála fotbal. Byl to první sport, do kterého jsme ji nemuseli nutit, u kterého vydržela déle než pár tréninků, aniž by brečela. Občas samozřejmě jako každé dítě trucovala a trénink chtěla bojkovat, ale nic zásadního, co by jí nešlo vysvětlit. 


Jenže jak šel čas, tak se o prázdniny začaly objevovat první náznaky toho, že už hrát nechce. Takže jsme jí přesvědčili (ano, máte pravdu, já přesvědčila celou rodinu), že ještě půjde na fotbalový kemp a po něm se rozhodneme, jestli bude chtít dál pokračovat. 


Po kempu to bylo dobré, ale když jsem se vrátila z dalšího závodu, tak mi bylo sděleno, že už chce přestat. Mimochodem, je dost zvláštní, že veškerá taková rozhodnutí se odehrají v mé nepřítomnosti. A tak se začalo řešit, čím to je. Každý, já i můj muž, na to máme vlastní názor. 

  • Můj muž tvrdí, že dcera se mi taková rozhodnutí bojí říct, abych jí k něčemu nenutila a nebyla zklamaná. 
  • Já sice částečně s jeho verzí souhlasím, ale zároveň tvrdím, že ona se mu naopak  chce zavděčit.Přijde mi totiž, že chce být tím, co on jí řekne.  

Rozdíly ve vnímání pocitů naší dcery pramení dle mého z následujících důvodů: 

  • Já sama jsem hrávala tenis (říkejme tomu na závodní úrovni, ale z dnešního pohledu je to hooodně nadnesené). A když jsem chtěla přestat, nebyl nikdo, kdo by mě u něj přidržel. Nebyl nikdo, kdo by mě v tom chtěl podporovat, jezdit se mnou po turnajích apod. V té době jsem si přišla strašně dospěle, že se můžu sama rozhodnout. Dnes si ale říkám, že by nebylo na škodu, kdyby do toho někdo autoritativně vstoupil. 
  • Můj muž dělal na opravdu slušné úrovni gymnastiku. Jeho táta byl trenér a díky tomu to taky tak vypadalo. Dřel s ním skoro denně, až toho můj muž měl plné zuby. Proto má možná pochopení pro to, když se naše dítě rozhodne, že už jí něco nebaví a bez jakýchkoliv výčitek jí v tom podpoří.

A tímto se tedy dostávám k pointě dnešního nadpisu. Sama za sebe si myslím, že je krásné podržet dítě u sportu a utužovat v něm zodpovědnost a píli. Ale samozřejmě chápu, že by to nemělo být za každou cenu. Já sama si stanovila hranici, kdy dítě může přejít z jednoho sportu ke druhému je jednou za rok. Z toho důvodu se snažím nechat výběr sportu na ní. Nebudu lhát, že jsem si představovala, že moje dcera bude tančit jako Bejby v Hříšném tanci (i to se na mně podepsalo), když já jsem dřevo jako poleno. Na druhou stranu jsem si zcela vědoma, že jsou to moje ambice a ty si případně musím plnit sama. A to samé je v rámci běhu. Strašně bych si přála, aby se mnou jezdila na kole, když běžím, ale samozřejmě se bojím, abych jí sport svým zápalem nezošklivila dřív než ho bude moct začít milovat. 


Jak je to u vás? Jak moc benevolentní jste ke svým dětem? Jak moc je necháváte rozhodovat o jejich sportovních aktivitách? A trváte vůbec na tom, aby dítě sportovalo? 


 
 

Autor: Veronika Šimáčková | pondělí 27.10.2014 14:43 | karma článku: 10,34 | přečteno: 840x
  • Další články autora

Veronika Šimáčková

Letní výzva pro srdcaře 2016 - konec a šmitec

Je to neuvěřitelné, ale je to za námi. Touto sobotou jsme na Ladronce oficiálně uzavřeli Letní výzvu pro srdcaře 2016, tedy 2 měsíce běhání pro dobrou věc. A teď už nás čekají pouze neoficiální akce, ale i tak velmi příjemné.

16.9.2016 v 0:00 | Karma: 11,85 | Přečteno: 289x | Diskuse| Sport

Veronika Šimáčková

Běhání má smysl

Již druhým měsícem a letos i druhým rokem běháme pro dobrou věc. Radost z rostoucího čísla pomáhajících běžců střídá smutek nad kilometry, které ještě chybí. Ale včera jsem měla radost, která výzvě dává nový smysl.

4.8.2016 v 10:14 | Karma: 16,13 | Přečteno: 538x | Diskuse| Letní běh

Veronika Šimáčková

Jak jsem šla prosit hokejového boha Jardu Jágra o pomoc

Taky občas míváte ty hloupé nápady, které i přes to, že předem víte, že jsou pěkná blbost, uskutečníte je? A tak jsem se vydala prosit hlavu české hokejové rodiny Jardu Jágra o mediální pomoc s Letní výzvou pro srdcaře.

19.7.2016 v 8:40 | Karma: 25,44 | Přečteno: 4934x | Diskuse| Letní běh

Veronika Šimáčková

Běh naděje

Běhat závody na čas je jedna věc. Ale běžet si ho pro zábavu je úplně jiný level a možná mě chvíli bude bavit mnohem víc.

11.7.2016 v 0:00 | Karma: 9,84 | Přečteno: 117x | Diskuse| Sport

Veronika Šimáčková

Motivace? Stále je, ale jiná.

Když jsem loni v říjnu skončila v půlce startovní listiny na MS ve Spartan Race, věděla jsem, že další cíl bude maraton. Jenže v květnu jsem doběhla svůj první maraton a já nevím, co bych komu měla dál dokazovat.

15.6.2016 v 9:00 | Karma: 20,53 | Přečteno: 712x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Koalici rozdělují výše daňové slevy na poplatníka i výpověď bez udání důvodu

23. dubna 2024  14:33,  aktualizováno  17:40

Rozpory ve vládní koalici u zásadních věcí přibývají s blížícími se volbami, ale i kvůli tomu, že...

Británie uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, oznámil premiér

23. dubna 2024  16:56,  aktualizováno  17:29

Britská vláda uvede zbrojní průmysl do válečného režimu, uvedl v úterý britský premiér Rishi Sunak...

Herečky ze Zlaté labutě vydražily rekvizity ze seriálu pro děti z dětských domovů

23. dubna 2024

Seriál Zlatá labuť se blíží do finále, a proto TV Nova uspořádala v sobotu charitativní akci v Art...

Hrozí nový Černobyl. Centrum Střední Asie mohou zamořit radioaktivní kaly

23. dubna 2024  16:52

Nestabilní odkaliště vzniklá v Kyrgyzstánu po těžbě uranové rudy v dobách Sovětského svazu hrozí...

  • Počet článků 34
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 850x
Jsem 100% extremista a řídím se heslem "všechno nebo nic" Takže i tímto heslem se řídím, když běhám. Nedokážu běhat jen tak někde v lese, ale musím vědět kolik a za jak dlouho a hlavně, o kolik jsem byla rychlejší než někdo jiný! <3 Více o mém běhání a mých aktivitách najdete na: https://www.facebook.com/jedenmesicbezce http://jedenmesicbezce.cz/, https://www.facebook.com/spartankidskladno

Seznam rubrik