Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Jak mi chutnal maraton

Když jsem zde před 8 měsíci psala o svém plánu trénovat na maraton, vůbec jsem netušila, co mě čeká. Byl to čas neustáleho se honění, ať už na trénincích, v práci nebo doma. Ale dneska už mám svou první maratonskou medaili doma.

Znáte to, když pláčka lapají, pěkně mu zpívají. Stejně tak vypadaly mé první tréninky pod vedením Terči Beitlové, nadějné slovenské běžkyně. Akumulační fáze, kdy jsme nabíhaly kilometry se zdála zprvu nevinná, ale jak šel čas, přidávaly se postupně i dost náročné intervalové tréninky, u kterých se kolikrát jednalo víc o psychickou stránku mého svědomí než o fyzickou bolest. Vidina slibu, že v lednu budu běhat jako laňka (možná trochu jako Keňan) byla tak zhmotněná, že jsem si vůbec nepřipouštěla neúspěch.

 

Jenže přišel první závod a s ním i první psychická krize. Závod mi nesedl a já byla zoufalá, že jsem první týden vůbec nevěděla, že jsem si ten den zaběhla svůj osobáček na desítku. Jak se ale blížil termín pražského maratonu, začala jsem se uklidňovat. I přes to, že tempo se nezrychlovalo tak, jak by se slušelo, psychicky jsem na tom byla mnohem líp a já začala věřit, že maraton dám, i když ne v původně plánovaném čase 3:30. Neustálé řeči o tom, že maraton je pro běžce zlomový, mi už začínaly lézt krkem. A tak když jsem v neděli stála na startu zcela vyrovnaná a natěšená, věděla jsem, že dneska je můj den!

Česká hymna projela mým tělem jako blesk a Smetanova Vltava tomu nasadila už jen pomyslnou třešničku ve formě slz dojetí, které se mi draly z očí. Bylo to krásný! Můj první maraton - já tu fakt jsem, běželo mi hlavou. Očima jsem hledala rodinu, přátelé a známé. Každá taková známá hlava mi dávala naději a velké množství energie, které jsem tolik později potřebovala. 

První půlku jsem zvládla, řekla bych, hravě. S ulomeným zubem jsem sice rozdávala úsměvy dost stydlivě, ale s o to větším nasazením. Za to ve druhé polovině mi začaly tuhnout svaly a to nejen na ve tváři. Kolem 30. km jsem začala cítit, že mé tělo začíná zpomalovat, i když hlava stále jela na plné obrátky. Naštěstí jsem měla skvělou podporu v mé trenérce, která mě povzbuzovala, co se dalo. 

Někdy kolem 35.km jsem skrz obrazovku dostala vzkaz, který mi zase trochu nakopnul a na chvíli vrátil úsměv na rty. Víte, ať je to jak chce, ta podpora na trati je hrozně důležitá. Nepočítáte-li těch pár vpředu, kteří už se chladí ve VIPu, zatímco se vy se ještě potíte na 15. km. Těm je asi jedno, jestli jim mává babička nebo spolubydlící z koleje. 

Nicméně s přibývajícími kilometry se zvyšoval i můj pocit žízně. 2 kilometrové rozestupy občerstvovacích stanic se zdál být nedostatečné (tohle není výtka k organizátorům, ale k mému asi nedostatečnému pitnému režimu) a já se snažila chladit alespoň houbičkami, které jsem brala na cestu po hrstech. 

Poslední 4 kilometry jsem prožila v rauši. Jednu nohu jsem sunula před druhou a čekala na to, kdy konečně, ten den již po 3., spatřím Pařížskou ulici. Na ní jsem se pokusila o něco jako o zrychlení. Myslím, že by se to dalo přirovnat k želvím závodům, ale i tak jsem dorazila k modrému koberci a pak proběhla cílovou rovinkou. 

Někde jsem četla, že euforie v cíli ho přivedla některé lidi až k slzám. Mě tedy ne. Všechny tyhle velké pocity jsem začala vnímat až o den později, ale s o to větší intenzitou. Můj konečný oficiální čas 4:02 (ten čipový a pro mě důležitý 3:57) sice jsou hluboko za mým vysněným časem, který jsem si dala před těmi 8 měsící, ale jsem šťastná a vlastně i hrdá sama na sebe. Sedím tady, hledím na svou medaili a spřádám plány na další maraton a samozřejmě lepší čas. 

 

 

 

 

 

Autor: Veronika Šimáčková | čtvrtek 12.5.2016 14:24 | karma článku: 20,23 | přečteno: 1315x
  • Další články autora

Veronika Šimáčková

Letní výzva pro srdcaře 2016 - konec a šmitec

Je to neuvěřitelné, ale je to za námi. Touto sobotou jsme na Ladronce oficiálně uzavřeli Letní výzvu pro srdcaře 2016, tedy 2 měsíce běhání pro dobrou věc. A teď už nás čekají pouze neoficiální akce, ale i tak velmi příjemné.

16.9.2016 v 0:00 | Karma: 11,85 | Přečteno: 289x | Diskuse| Sport

Veronika Šimáčková

Běhání má smysl

Již druhým měsícem a letos i druhým rokem běháme pro dobrou věc. Radost z rostoucího čísla pomáhajících běžců střídá smutek nad kilometry, které ještě chybí. Ale včera jsem měla radost, která výzvě dává nový smysl.

4.8.2016 v 10:14 | Karma: 16,13 | Přečteno: 538x | Diskuse| Letní běh

Veronika Šimáčková

Jak jsem šla prosit hokejového boha Jardu Jágra o pomoc

Taky občas míváte ty hloupé nápady, které i přes to, že předem víte, že jsou pěkná blbost, uskutečníte je? A tak jsem se vydala prosit hlavu české hokejové rodiny Jardu Jágra o mediální pomoc s Letní výzvou pro srdcaře.

19.7.2016 v 8:40 | Karma: 25,44 | Přečteno: 4934x | Diskuse| Letní běh

Veronika Šimáčková

Běh naděje

Běhat závody na čas je jedna věc. Ale běžet si ho pro zábavu je úplně jiný level a možná mě chvíli bude bavit mnohem víc.

11.7.2016 v 0:00 | Karma: 9,84 | Přečteno: 117x | Diskuse| Sport

Veronika Šimáčková

Motivace? Stále je, ale jiná.

Když jsem loni v říjnu skončila v půlce startovní listiny na MS ve Spartan Race, věděla jsem, že další cíl bude maraton. Jenže v květnu jsem doběhla svůj první maraton a já nevím, co bych komu měla dál dokazovat.

15.6.2016 v 9:00 | Karma: 20,53 | Přečteno: 712x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Kvůli letním teplotám a silnému větru hrozí požáry. Ochladí se koncem týdne

29. dubna 2024  6:33,  aktualizováno  11:35

Přímý přenos V neděli meteorologové zaznamenali letní den, teplota ve středočeské Tuhani vystoupala k 25,5...

Klaus promluví o dvacátém výročí vstupu do EU. Vydá se opět i na Blaník

29. dubna 2024  11:35

Exprezident Václav Klaus vystoupí při příležitosti dvacátého výročí vstupu České republiky do...

Ukrajinci zavraždění v bavorském nákupním centru byli vojáci na léčení

29. dubna 2024  11:33

Dva Ukrajinci, kteří zemřeli v sobotu po útoku nožem v nákupním centru v Bavorsku, byli členy...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  11:28

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

  • Počet článků 34
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 850x
Jsem 100% extremista a řídím se heslem "všechno nebo nic" Takže i tímto heslem se řídím, když běhám. Nedokážu běhat jen tak někde v lese, ale musím vědět kolik a za jak dlouho a hlavně, o kolik jsem byla rychlejší než někdo jiný! <3 Více o mém běhání a mých aktivitách najdete na: https://www.facebook.com/jedenmesicbezce http://jedenmesicbezce.cz/, https://www.facebook.com/spartankidskladno

Seznam rubrik