Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Maraton jen pro šílence?

Asi to měl každý, když začínal běhat. V hlavě jsem měla nastaveno, že ten, kdo uběhne 10 km je borec, a ten kdo běhá půlmaratony je šílenec. Jenže to bych pak nesměla začít pracovat na mém vlastním projektu o běhání.

Jeden měsíc běžce.... První těžce vydřené kilometry, a první 10ka a já si přišla tak nějak normálně. Žádné šílenství se nekonalo! Takže, když jde uběhnout na pohodu 10 km, možná by se dalo aspoň jednou uvažovat i o půlce maratonu. A pak už to šlo ráz na ráz. První půlka loni a letos k tomu přibyla i myšlenka na maraton. 

Možná bych se zvládla připravit i sama, ale to já nechci. Dosud jsem nezažila zeď, ani jiný handicap, který by mi nedovolil závod doběhnout. A ráda bych si tohle skóre udržela i do budoucnosti. Proto jsem se domluvila s Terkou Beitlovou, slovenskou trenérkou, na tom, že mě k mému vysněnému cíli dovede. Budu vás tímto tréninkem provázet bez jakýchkoliv tajností a pokud tedy budete chtít, budete moct trénovat se mnou.

Důležitou součástí tréninku je taky termín maratonu. Dlouho jsem se nerozmýšlela a rovnou si stanovila termín 8.května 2016 na Volkswagen Maraton Praha. Času je relativně dost. Na druhou stranu mám cíl dostat se pod čas 3.30 a to nebude jednoduché. Nicméně s Terkou věříme, že obě uděláme to nejlepší, co budeme moct a vysněného času dosáhnu.

A co nás tedy čeká tenhle týden? V neděli večer jsem dostala plán na prvních 14 dní tréninku. Zatím to nevypadá nijak zle, ale jak sama Terka napsala, je to pouze o tom, abychom se po běžecké stránce poznaly. Aby poznala, kde jsou moje hranice, kde zabrat. Čekají mně intervaly, regenerační běhy a samozřejmě v tyto pod/zimní měsíce naběhávání kilometrů. Jen bych chtěla upozornit, že tréninky jsou upraveny mým běžeckým potřebám a zvykům. Nicméně na vás je, jestli je budete chtít plnit se mnou, nebo si je částečně upravíte, ať už půjde o rychlost nebo o kilometry. Nicméně posloupností by se lišit výrazně neměl. Dotazy k úpravě tréninků můžete směřovat přímo na mně. Ráda vám pomůžu.

Jste tedy připraveni? Jste připraveni se mnou zažít první maraton 8. května v Praze?

JDEME NA TO!!!

1. Týden- Akumulační (přípravná) fáze

Pondělí 26.10.2015
Regenerační běh 1 hod.

Úterý 27.10.2015
Klus 10 km

Středa 28.10.2015
Intervalový tréning
" R: 2km, R:10-15min. (dynamický strečing, běžecká abeceda, protažení) R: 2x 80m ( stupňovaná rovinka, 70% z maxima)
" 6 x 500m - Tempo 2:20' ( tempo na 1 km - 4:40) IO: 2 min.
" V: 2 km , statický strečing Celkem: 7,1km

Čtvrtek 29.10.2015
Klus 10 km

Pátek, sobota, neděle free.

Vysvětlivky:
R: Rozklus
R: Rozcvička
R: Rovinky - (To znamená rychlý běh, ale ne sprint, cca 70-80% max. tepové frekvence. nie šprint ale na takých 70-80%, běží se rychle, ale člověk se musí cítit dobře, běžet dobře technicky a účelem je probudit rychlá svalová vlákna)
V: Výklus
IO: Interval odpočinku

Autor: Veronika Šimáčková | čtvrtek 29.10.2015 10:35 | karma článku: 10,05 | přečteno: 507x
  • Další články autora

Veronika Šimáčková

Letní výzva pro srdcaře 2016 - konec a šmitec

Je to neuvěřitelné, ale je to za námi. Touto sobotou jsme na Ladronce oficiálně uzavřeli Letní výzvu pro srdcaře 2016, tedy 2 měsíce běhání pro dobrou věc. A teď už nás čekají pouze neoficiální akce, ale i tak velmi příjemné.

16.9.2016 v 0:00 | Karma: 11,85 | Přečteno: 289x | Diskuse| Sport

Veronika Šimáčková

Běhání má smysl

Již druhým měsícem a letos i druhým rokem běháme pro dobrou věc. Radost z rostoucího čísla pomáhajících běžců střídá smutek nad kilometry, které ještě chybí. Ale včera jsem měla radost, která výzvě dává nový smysl.

4.8.2016 v 10:14 | Karma: 16,13 | Přečteno: 538x | Diskuse| Letní běh

Veronika Šimáčková

Jak jsem šla prosit hokejového boha Jardu Jágra o pomoc

Taky občas míváte ty hloupé nápady, které i přes to, že předem víte, že jsou pěkná blbost, uskutečníte je? A tak jsem se vydala prosit hlavu české hokejové rodiny Jardu Jágra o mediální pomoc s Letní výzvou pro srdcaře.

19.7.2016 v 8:40 | Karma: 25,44 | Přečteno: 4934x | Diskuse| Letní běh

Veronika Šimáčková

Běh naděje

Běhat závody na čas je jedna věc. Ale běžet si ho pro zábavu je úplně jiný level a možná mě chvíli bude bavit mnohem víc.

11.7.2016 v 0:00 | Karma: 9,84 | Přečteno: 117x | Diskuse| Sport

Veronika Šimáčková

Motivace? Stále je, ale jiná.

Když jsem loni v říjnu skončila v půlce startovní listiny na MS ve Spartan Race, věděla jsem, že další cíl bude maraton. Jenže v květnu jsem doběhla svůj první maraton a já nevím, co bych komu měla dál dokazovat.

15.6.2016 v 9:00 | Karma: 20,53 | Přečteno: 712x | Diskuse| Sport
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Exprezident Klaus nepovažuje dvacet let Česka v EU za úspěšné období

29. dubna 2024  11:35,  aktualizováno  15:30

Exprezident Václav Klaus vystoupil silně kriticky ke dvacátému výročí vstupu České republiky do...

OBRAZEM: Dvě různá řešení příkladu s cukrovím. Řešte hlavolamy přijímaček

29. dubna 2024  15:28

Na vyhodnocení jednotné přijímací zkoušky budou uchazeči o střední školy a víceletá gymnázia čekat...

Přijel německý prezident Steinmeier. Setkal se s Pavlem, uctí oběti střelby

29. dubna 2024  6:03,  aktualizováno  15:18

Německý prezident Frank-Walter Steinmeier zahájil dvoudenní návštěvu Prahy. Na Pražském hradě ho...

Čarodějnice bez ohňů? V části Česka vydali zákaz, hrozí požáry

29. dubna 2024  15:14

Ve Středočeském kraji se od úterý nesmí zapalovat oheň, a to ani na zahradách v blízkosti lesa nebo...

  • Počet článků 34
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 850x
Jsem 100% extremista a řídím se heslem "všechno nebo nic" Takže i tímto heslem se řídím, když běhám. Nedokážu běhat jen tak někde v lese, ale musím vědět kolik a za jak dlouho a hlavně, o kolik jsem byla rychlejší než někdo jiný! <3 Více o mém běhání a mých aktivitách najdete na: https://www.facebook.com/jedenmesicbezce http://jedenmesicbezce.cz/, https://www.facebook.com/spartankidskladno

Seznam rubrik